وکیل مالیاتی

__defaults__

932

فهرست مطلب

اگر شغل و حرفه شما با امورات مالی و شرکت‌های مربوط به امور اقتصادی مرتبط باشد؛ احتمالا تا به حال نام وکیل مالیاتی را شنیده باشید. وکیل مالیاتی یکی از انواع مشاغلی است که در حیطه مالیات و امورات اقتصادی بوده و شما می‌توانید این افراد را در شرکت‌ها یا موسسات مختلف، مشاهده کنید. اما سوالی که در این مرحله ذهن انسان را به خود درگیر می‌کند، این است که شغل وکیل مالیاتی در حقیقت مربوط به چه بخش‌هایی می‌شود و یک مشاور مالیاتی، از چه طریقی می‌تواند به ما در زمینه رسیدگی به این امورات کمک کند.
با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با کمک یکدیگر، ویژگی‌های مختلف یک مشاور مالیاتی را کشف کرده و بدانیم که چه انتظاراتی باید از این افراد داشته باشیم.

وکیل مالیاتی چیست؟

برای آن که بتوانیم به تعریف دقیقی در زمینه وکیل و مشاور مالیاتی رسیده و آن را به درستی توضیح دهیم، در ابتدا باید نسبت به ماهیت مالیات آگاهی کامل پیدا کنیم.
مالیات در تعریف ساده، به مبلغی گفته می‌شود که مردم در ازای دریافت خدمات، به دولت می‌دهند. این مبلغ در ادارات و شرکت‌های بزرگ و معتبر، بیشتر بوده و محاسبه آن نیز نیازمند بررسی ویژگی‌های دقیق و متفاوتی خواهد بود. بسیاری از صاحبان مشاغل در پایان سال، متوجه مبلغ مالیات شرکت یا محل کار خود می‌شوند.
در این مرحله است که حضور یک وکیل مالیاتی، می‌تواند به نفع پروژه تمام شده و قیمت نهایی را از ابتدا برای ما پیشبینی کند.
وکیل مالیاتی می‌تواند توصیه‌های مناسبی را به ما در طول مسیر پروژه داشته و سبب شود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن در برابر مشکلات مالیاتی، سربلند شویم. وکیل و مشاور مالیاتی وظیفه دارد تا در تمامی زمینه‌های مرتبط با مالیات فعالیت کرده و درباره تمامی این بخش‌ها، به مسئول پروژه یا مدیر ناظر، گزارش خود را تحویل دهد.

وظایف مسئول و مشاور مالیات خوب چیست؟

بسیاری از وظایف یک مشاور مالیاتی در نام و عنوان شغلی آن خود را نشان می‌دهد و افراد صرفا با خواندن نام این دسته از مشاورین، می‌توانند نسبت به وظیفه آن‌ها آگاهی مناسبی را کسب کنند؛ اما نکته مهم در این است که این افراد مسئولیت‌های دیگری را نیز می‌توانند بر عهده داشته باشند.
وظایف تعریف شده برای مشاور مالیاتی، می‌تواند بنا به حوزه و بخشی که مشاور در آن تخصص دارد، متفاوت باشد. اگر شما صاحب شرکت بزرگی هستید و امور مربوط به این شرکت به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، بهتر است تا برای استخدام افراد به صورت تخصصی اقدام نمایید. در صورتی که شرکت شما شرکت کوچکی‌ است، می‌توانید به سادگی و با استخدام یک مشاور مالیاتی، تمامی مشکلات و مسائل شرکت خود را حل نمایید.
مشاور مالیاتی باید در مواقع نیاز در محیط کاری حاضر بوده و بتواند به سادگی و به درستی به سوالات کارمندان در این زمینه، پاسخ دهد. آماده کردن پرونده‌های مالیاتی و همچنین اعلام موعد و زمان پرداخت اقساط مختلف نیز از جمله وظایف مشاورین مالیاتی است.
در ادامه به بررسی برخی از وظایف و مسئولیت‌های اصلی وکیل مالیاتی پرداخته و با مرور کردن آن‌ها، سعی می‌کنیم تا به درستی نسبت به استخدام وکیل مالیاتی، دقت کافی به خرج دهیم.

  • برقراری ارتباط مناسب با مشتریان، مراجع قضایی و حقوقی
  • آماده کردن فرم‌های مختلف مالیاتی
  • ارائه انواع مشاوره‌های مالی در زمینه کسب و کارها
  • ارائه خدمات حسابداری تا حد مورد نیاز
  • انجام و ارائه تحلیل‌های مختلف در زمینه سیستم‌ها و نمودارهای مالیاتی
  • قبول مشاوره‌های مالیاتی در زمینه معافیت‌های مختلف و آگاهی داشتن نسبت به آن‌ها
  • حفظ و نگهداری رسیدها و سوابق مالیاتی مشتریان و همچنین شرکت
  • آگاهی داشتن نسبت به آخرین قوانین وضع شده در زمینه مالیات

یک مشاور مالیاتی خوب چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد؟

افرادی که برای تبدیل شدن به یک مشاور مالیاتی تلاش می‌کنند، باید دارای برخی از ویژگی‌های ذاتی باشند و از سوی دیگر، در زمینه پیشرفت دادن خود نسبت به کسب برخی از مهارت‌ها نیز تلاش کنند. این افراد باید بتوانند برنامه‌ریزی به شدت دقیق و مناسبی داشته و بسته به موقعیتی که در آن هستند، تصمیمات متفاوتی را اتخاذ نمایند.
علاوه بر تمامی این نکات، مشاور مالیاتی باید به تمامی قوانین مربوط به مالیات احاطه داشته و تمامی این قوانین را با بندها و تبصره‌های مختلف، بلد باشد.
در ادامه برخی از ویژگی‌های اصلی یک مشاور و وکیل مالیاتی خوب را به کمک یکدیگر مطالعه کرده و سعی خواهیم کرد تا این نکات را در زمان استخدام منتور مالیاتی، مد نظر قرار دهیم.

  • فرد باید دارای ذهنی پویا و تحلیلگر باشد.
  • توانایی مذاکره و قدرت مکالمه فرد باید بسیار بالا باشد.
  • این افراد باید بتوانند معادلات سخت را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانند.
  • منعطف بودن و سازگار شدن با شرایط یکی از ویژگی‌های اصلی منتور مالیاتی خواهد بود.
  • توانایی کار با فناوری‌های جدید را داشته باشد.
  • به قوانین و تبصره‌های جدید در زمینه مالیاتی آگاه بوده و بر اساس آن‌ها بتواند برای آینده شرکت تصمیم‌گیری نماید.
  • و غیره.

چگونه می‌توان یک وکیل مالیاتی خوب استخدام کرد؟

تا به اینجای کار ما به بررسی وظایف یک وکیل مالیاتی پرداخته و در قدم بعد، ویژگی‌های مثبت یک وکیل مالیاتی خوب را مطالعه کردیم. سوالی که در اینجا ذهن انسان را به خود مشغول می‌سازد، این است که برای استخدام یک مشاور مالیاتی باید به چه سازمان و افرادی مراجعه کنیم؟
بدون شک دانستن ویژگی‌های یک منتور خوب از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، اما این مسئله به تنهایی برای استخدام فرد برگزیده کافی نیست. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن برای استخدام فرد مد نظر خود اقدام کنید، مراجعه به سایت شرکت پیشگامان حساب خواهد بود. این شرکت شرکتی خدماتی است که می‌تواند بهترین و کارکشته‌ترین افراد در زمینه مشاوره مالیاتی را به شما معرفی کرده و سبب پیشرفت شرکت شما شود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت، بهترین فرد و مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کرده و نسبت به استخدام آن تعجیل کنید.
به یاد داشته باشید که استفاده از یک مشاور مالیاتی برای شرکت می‌تواند به شما نه تنها در زمینه مالیاتی و اقتصادی، بلکه در فراهم کردن فضایی آرام و بدون استرس در محل کار نیز کمک کرده و تاثیر مثبت بسیار زیادی را بر روی پروژه‌های کاری شما داشته باشد.

به دنبال مشاوره رایگان با یک وکیل مالیاتی هستید؟ کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…

02191005868

درباره مسئولیت‌های وکیل مالیاتی چه می‌دانید؟

وکیل مالیاتی کیست؟ ممکن است شما در کسب و کار خود و یا در بخش‌های مرتبط با امور مالیاتی یک شرکت، اشخاصی را که به عنوان وکیل مالیاتی و یا مشاور مالیاتی فعالیت داشته‌اند را دیده باشید. شاید تا به الآن شرایطی برای مشورت با مشاور مالیاتی پیرامون کسب و کارتان پیش نیامده، اما در برخی مواقع ممکن است جهت کسب راهنمایی و دریافت مشاوره در مورد امور مالیاتی، خواسته باشید به دفاتر آن‌ها مراجعه کنید.

اگر به فکر مشاوره گرفتن از وکیل مالیاتی بوده باشید، قطعاً سؤالی درباره اینکه ویژگی‌های وکیل مالیاتی چیست برای شما مطرح شده است. ما قصد داریم درباره خدمات وکیل مالیاتی و سایر مسئولیت‌های او اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

پیشگامان حساب، پیشگام در امور مالیاتی و خدمات وکلای مالیاتی. پیشنهاد ما برای شما این است، قبل از هرگونه اقدام مالیاتی از یک وکیل مالیاتی متخصص مشاوره و راهنمایی بگیرید تا بتوانید بهترین روند را در پیش بگیرید..

جهت گرفتن مشاوره مالیاتی با ما تماس بگیرید

02191005868

وکیل مالیاتی کیست؟ و دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

به فردی که در زمینه‌های حسابداری و مالی تخصص و مهارت‌های لازم را کسب کرده باشد، وکیل یا مشاور مالیاتی می‌گویند. مشاور مالیاتی نه تنها بر تمامی مباحث حسابداری و حسابرسی تسلط کافی دارد، بلکه می‌داند موضوعات حقوقی و مقرراتی مالیاتی از کجا سرچشمه می‌گیرد، او با داشتن تجربه کافی در زمینه پرونده‌های مالی و حسابرسی در دادگاه‌ها و مراجع قضایی می‌تواند شما را در تمامی مباحث مالیاتی راهنمایی کند.

خدمات وکیل مالیاتی چیست؟

اگر می‌خواهید شرکت شما مشمول پرداخت مالیات کمتری شود، بهتر است با مشاور مالیاتی در ارتباط باشید. چرا که یک مشاور یا وکیل مالیاتی با توجه به آگاهی و اطلاعاتی که در مورد قوانین، بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های مرتبط با امور مالیاتی دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا از پرداخت مالیات اضافه بر سازمان جلوگیری کنید. هزینه‌های پیرامون مالیات یک کسب و کار و یا شرکت توسط مشاور مالیاتی به دو صورت کاهش پیدا می‌کند، که شامل خدمات پشتیبانی و حمایت مالیاتی و خدمات دادرسی و رسیدگی مالیاتی می‌شود.

خدمات وکیل مالیاتی در مورد پشتیبانی و حمایت از امور مالیاتی شرکت

وکیل مالیاتی در ابتدا به صاحبان کسب و کار و شرکت‌ها، اطلاعات مورد نیاز را در قالب مشاوره به آن‌ها ارائه می‌کند و آن‌ها را از قوانین مالیاتی آگاه سازی می‌نماید. بعد از این مرحله، مشاور مالیاتی به همراه کارمندان بخش مالی و حسابرسی شرکت، به سراغ تنظیم، تحلیل و بررسی صورت‌ها و پرونده‌های مالی شرکت می‌روند. تنظیم صورت‌ها و مدارک مالی شرکت در توسط مشاور مالیاتی به صورت کاملاً شفاف و دقیق انجام می‌گیرد. چرا که اگر این فرآیند به درستی انجام نشود، شرکت باید بیشتر از مبلغ تعیین شده، مالیات بپردازد.

یکی از ویژگی‌های وکیل مالیاتی نظارت دقیق بر تمامی قراردادهای شرکت و بررسی چگونگی مبالغ پرداختی و دریافتی شرکت است. همچنین مشاور مالیاتی راهکارهایی را به شما معرفی می‌کند که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوید.

خدمات وکیل مالیاتی در مورد دادرسی و رسیدگی به امور مالیاتی

از ویژگی‌های وکیل مالیاتی می‌توان به بر عهده گرفتن صفر تا صد پرونده مالیاتی اشاره کرد. مشاور مالیاتی می‌تواند با داشتن پرونده‌های مرتبط با امور مالیاتی یک شرکت و یا کسب و کار، از طریق مراجع قضایی اقدام به حل مشکلات در اداره مالیات کنند. اواخر تیر ماه هر سال مدیران کسب و کارها، در تاریخ تعیین شده فرم اظهارنامه مالیاتی پر می‌کنند و برای اداره مالیات می‌فرستند.

توجه داشته باشید که در برخی از مواقع ممکن است، کارشناس اداره امور مالیات بعد از بررسی‌ها و ارزیابی‌های خود، اظهارنامه شرکت شما را نپذیرد و برای مالیات شرکت مبلغ دیگری را تعیین کند. در چنین شرایطی باید از مشاور مالیاتی بخواهید که از طریق مراجع قضایی و پیگیری اختلافات، صحت اظهارنامه مالیاتی شما را اعلام کند، تا شما از پرداخت مالیات اضافه معاف شوید.

وکیل مالیاتی با تسلطی که بر پرونده مالیاتی شرکت شما دارد، می‌تواند با استفاده از تخصص و مهارت‌های لازم و آگاهی کامل از قوانین پرداخت مالیات، در هیئت حل اختلاف حضور پیدا کند و دفاعیات خود را از اظهارنامه مالیاتی شرکت اعلام کند، او در اکثر مواقع با دفاعیات و دلایل مناسب می‌تواند رأی صادره از اداره مالیات را برگرداند.

آیا مشاور مالیاتی همان وکیل مالیاتی است؟

معمولاً مشاوران مالیاتی از نظر امور حقوقی، سمت خاصی به عنوان وکیل ندارند، اما می‌توانند، پرونده‌های مالیاتی شرکت را به واسطه وکالت نامه از طرف شرکت، قبول کنند و به عنوان کارشناس رسیدگی به امور مالیاتی شرکت برای حفظ صحت اظهارنامه مالیاتی در مراجع قضایی حاضر شوند. وکیل مالیاتی با اشراف کاملی که بر آیین نامه‌ها و قوانین اداره مالیات دارد می‌تواند در مراجع رسیدگی، از اظهارنامه مالیاتی شرکت دفاع کند. او در دفاعیه خود استانداردهای مالی مشخص شده از اداره مالیاتی را در نظر می‌گیرد.