021-91005868

آدرس :تهران، خیابان پاکستان، بن بست دوم، پلاک 22، واحد 4

برون سپاری حسابداری

__defaults__

932

فهرست مطلب

 

برون سپاری حسابداری راهی برای کاهش هزینه ها و پشتیبانی یک تیم قوی از سیستم مالی شما

برون سپاری حسابداری از جمله خدمات شرکت‌های حسابداری مالیاتی است که کارفرمایان به منظور کاهش هزینه‌ها، کمبود منایع، انعطاف‌پذیری و … مسائل مالی و حسابداری خود را طی قراردادی به این مراکز می‌سپارند.همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات برون سپاری حسابداری ما بهره‌مند شوید.“دریافت خدمات برون سپاری حسابداری”

علل بهره‌گیری شرکت‌ها از برون سپاری حسابداری

اصولاً شرکت‌ها برای استفاده از  خدمات برون سپاری حسابداری دلایل زیادی دارند. یکی از اصلی‌ترین علل استفاده از حسابداری پروژ‌ه‌ای، کمبود منابع است. به این معنی که برخی شرکت‌ها برای انجام امور کاری خود با کمبود نیروی انسانی خبره، مواد خام و … مواجه هستند. بعضی دیگر برای تمرکز بیشتر بر روی کارهای اصلی، مسائل جزئی را به افراد یا شرکت‌های پیمانکاری دیگر، خارج از محیط کار می‌سپارند. از طرفی این روزها هزینه‌های مربوط به حقوق، بیمه و … کارمندان باعث شده تا مدیران به منظور کاهش هزینه‌ها به سمت خدمات برون سپاری حسابداری روی آورند. اما برون سپاری حسابداری چیست و چه مزایایی دارد؟ با ما همراه باشید تا با خدمات شرکت‌های خدمات حسابداری و حسابرسی بیشتر آشنا شوید.

برون سپاری حسابداری چیست؟

برون سپاری در حقیقت به معنی واگذاری تمام یا بخشی از فعالیت‌های داخلی یک کسب و کار به فرد یا واحد دیگری در خارج از محل کار گفته می‌شود.

در اقلب موارد کارفرمایان علاوه بر امور اداری، حق تصمیم‌گیری و عوامل تولید را نیز به این سازمان‌ها می‌سپارند. امروزه نیز با بحران اقتصادی که در کشور به پا شده، تمامی مؤسسات و شرکت‌ها باید قادر به مدیریت صحیح هزینه‌های خود باشند.

در غیر این صورت در برابر رکودهای اقتصادی به شدت آسیب‌پذیر خواهند شد و سریع‌تر از دیگر رقبا مجبور به تعدیل نیرو می‌شوند. از طرفی اگر کار به تعدیل نیرو بکشد، نه تنها در روحیه کارمندان دیگر، بلکه بر بازار نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت. از این رو بهترین کار برای مدیریت هزینه‌های شرکت، بهره‌مندی از خدمات برون سپاری حسابداری است.

اگر میخواهید توضیحاتی درباره با خدمات حسابداری پیشگامان حساب بخوانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.“خدمات حسابداری”

مزایای برون سپاری کردن فعالیت‌های حسابداری

همان‌طور که می‌دانید همه کسب و کارها براساس حوزه کاری خود به خدمات حسابداری و حسابرسی متفاوتی نیاز دارند. بدون شک حسابداری مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش در فعالیت‌های کاری به حساب می‌آید. اما شرکت‌ها به ویژه فعالیت‌های کاری بزرگ، بهتر است به منظور کاهش و مدیریت هزینه‌های خود از خدمات حسابداری پروژه‌ای استفاده کنند. واگذاری همه یا برخی از فعالیت‌های حسابرسی به مراکز دیگر مزایای بسیار دارد که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جهت دریافت مشاوره مالیاتی همین حالا تماس بگیرید یا از طریق تکمیل فرم در صف انتظار تماس مشاوران مالیاتی ما قرار بگیرید.

کیفیت و دقت

– زمانی که امور حسابداری را برون سپاری می‌کنید، در حقیقت می‌توانید تمام دقت خود را بر روی مسائل اصلی و مهم دیگر متمرکز کنید. از طرفی تمامی امور مالی در این مراکز با دقت و کیفیت بسیار بالایی انجام می‌گیرند. زیرا در این مراکز مجموعه‌ای از افراد خبره و متخصص در زمینه حسابداری امور مالی شما را بر عهده می‌گیرند.

صرفه جویی در هزینه

– با واگذاری فعالیت‌های مالی و حسابرسی نیازی به پرداخت هزینه‌هایی نظیر: بیمه، پاداش، سنوات، خرید نرم‌افزارهای روز حسابداری، تجهیزات لازم برای رسیدگی به امور حسابداری مانند: کامپیوتر و … نیست.

جلوگیری از سوء استفاده

– همان‌طورکه می‌دانید متأسفانه گاهی اوقات شاهد سوء استفاده و تقلب برخی کارمندان در بخش حسابداری هستیم. اما درمراکز ارائه خدمات حسابداری هرگز شاهد این مشکلات خواهیم بود. زیرا این شرکت‌ها توسط کارشناسان متخصص مدیریت و نظارت می‌شود. از طرفی تمامی حسابداران نسبت به فعالیت‌های کاری خود متعهد و در برابر هر مشکل احتمالی پاسخگو هستند.

به روز بودن سیستم حسابداری

– همان‌طور که می‌دانید تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است. استانداردهای و نرم‌افزارهای مربوط به حسابداری نیز به تبع مدام در حال تغییر و بروزرسانی هستند. شما می‌توانید با برون سپاری حسابداری خود از بروز نگه‌داشتن سیستم مالی و تطابق دائمی آن‌ها با استانداردهای روز دنیا مطئمن باشید.

رفع هرگونه نگرانی

– برون سپاری حسابداری همچنین نگرانی‌های شما را در رابطه با صورت مغایرت‌های مالی رفع می‌کند. شما می‌توانید با واگذاری تمامی فعالیت‌های تهیه صورت مغایرت بانکی، پیگیری چک‌های پرداختی و … خود را از این قبیل دردسرهای زمان‌بر و خسته‌کننده خلاص کنید.

بهره گیری از تجربه و سابقه

– همان‌طور که اشاره کردیم در این مراکز فقط حسابداران متخصص و حرفه‌ای فعالیت دارند. همچنین از آن جا که این مؤسسات با شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی قرارداد کاری دارند، از تجربه بسیار بالایی نیز برخوردارند. بنابراین شما می‌توانید از ارائه مشاوره و خدمات بدون نقص در این مراکز مطمئن شوید.

جلوگیری از خطاهای احتمالی (فردی)

– گاهی اوقات شرکت‌ها در محاسبه حقوق، دستمزد و محاسبات مالی دچار اشتباه می‌شوند. این اشتباهات از آن جا که در تعیین میزان مالیات تأثیر بسیار زیادی دارند، منجر به اعمال جرائم مالیاتی خواهند شدو در حالی که با برون سپاری محاسبات مالی و حسابداری خود به واحدهای دیگر شاهد این قبیل مشکلات نیز نخواهید بود.

صرفه جویی در زمان

– حسابداری در واقع یک فعالیت بسیار وقت‌گیر و در عین حال حساس است. از طرفی مدیران با رسیدگی به این مسائل ممکن است زمان کافی برای تمرکز کردن بر روی موضوعات مهم دیگر را نداشته باشند. در این شرایط واگذار کردن مسائل مالی و حسابرسی به دیگر مؤسسات خدمات حسابداری می‌تواند به شما در صرفه‌جویی زمان کمک بسیار زیادی کند.

رعایت اصول در قرارداد جهت برون سپاری حسابداری

با توجه به اهمیت و مزایای استفاده از خدمات حسابداری پروژه‌ای در شرایط رکود اقتصادی، انتخاب یک مؤسسه معتبر در این راستا از نکاتی است که باید مورد توجه قرار دهید.

زیرا وقتی شما طی یک قرارداد، انجام امور مالی شرکت خود را به واحدهای دیگر واگذار می‌کنید، در حقیقت هیچ نظارت و مدیریتی نمی‌توانید بر روند کار داشته باشید.

از طرفی تمامی اطلاعات و اسرار مهم مالی شرکت خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید. بنابراین هنگام انتخاب مؤسسه خدمات حسابداری با دقت اعتبار آن شرکت را بررسی و سپس به عقد قرارداد اقدام کنید.

همچنین تمامی استاندارهایی را که برای شرکت خود در نظر دارید در قرارداد قید کنید.

شرکت حسابداری، مالیاتی پیشگامان حساب تنها شرکتی است که در قراردادهای خود تعهد عدم علی‌الراس را ذکر میکند. این حق انتخاب شماست. از اعتماد شما که همراه ما هستید تشکر میکنیم.