021-91005868

آدرس :تهران، خیابان پاکستان، بن بست دوم، پلاک 22، واحد 4

مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی

__defaults__

932

فهرست مطلب

روش‌های دریافت مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی
خدمات مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی

خدمات مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی، یکی از خدماتی که به وسیله ی شرکت های حسابداری مالیاتی به افراد خصوصا اشخاص حقوقی ارائه می شود مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی می‌باشد. این نوع از مشاوره علاوه بر این که به فرد و یا افراد حقوقی کمک می کند تا از جریمه های مالی و مالیاتی که گاه می توانند  بسیار سنگین و کمرشکن باشند رهایی پیدا کند، بلکه قادر باشند تا با اطلاعات کامل از تخفیف ها و یا گاها معافیت های قانونی مالیاتی و در برخی موارد مزایای قانونی هم بهره مند شوند. برای دریافت مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی راه ها و روش های مختلفی وجود دارند.

لزوم استفاده از مشاوره ی مالیاتی چیست؟

دو اصل مهم برای هر بیزینس و کسب و کاری را می توان مالیات و بیمه به شمار آورد. با توجه به حساس بودن هر دوی این موارد بسیاری از مدیران و یا صاحبان شرکت ها را بر آن می‌دارد که از خدماتی که به وسیله ی وکیل‌های مالیاتی و یا وکیل‌هایی که در امور بیمه فعال هستند بهره ببرند.

گاها برخی شرکت‌های بزرگ و گسترده از مشاورهای مالیاتی هم استفاده کرده و چنین شخصی را در میان کارمندان خود حتما دارند. به علت وجود قانون های سفت و سخت در این مورد که همراه با جزئیات زیادی هستند در کنار پروسه های اداری وقت گیر و طولانی مدت در این زمینه عموما افراد و خصوصا شرکت ها یا به نوعی همان افراد حقوقی با مشکل های بزرگ و کوچکی در زمینه ی مالیات روبرو می شوند.حتی در برخی موارد این شرکت ها با جریمه های خیلی زیاد از نوع مالیاتی روبرو می شوند که می تواند ضرر و صدمه ی زیادی به آنها بزند. کسب و کارهای کوچک و تازه کار هم با توجه به تجربه ی کمی که در مورد این موضوع دارند از مکانیزم این پروسه های مالیاتی زیاد باخبر نیستند.

گاها شرکت ها و اشخاص حقوقی سعی می کنند با به کار گرفتن حسابداران حرفه ای و مجرب این مشکل ها را کاهش دهند. ولی با این وجود باز هم به دلیل پیچیدگی های موجود لزوم استفاده از خدمات یک مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی احساس می شود. گاها برخی کسب و کارها هم از ابتدا خود را راحت کرده و فردی را تحت عنوان مشاور مالیاتی به کار می گیرند تا از خدمات وی در این زمینه بهره مند شوند. پس همانطور که می بینید شرکت ها از کوچک تا بزرگ، همگی نیازمند استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی برای کسب و کار خود هستند.

مشاوره تلفنی مالیات اشخاص حقوقی پیشگامان حساب، ۹۱۰۰۵۸۶۸-۰۲۱ راه حل مشکل مالیاتی شما!!!
مشاور مالیاتی اشخاص حقوقی در چه زمینه هایی راهنما می‌باشند؟

یکی از مسئله هایی که در دنیای کسب و کار از پیچیدگی هایی بسیاری برخوردار است را می توان مالیات به شمار آورد. هر شخصی نمی تواند تنها با حفظ کردن تعدادی ماده های قانونی و حقوقی در این زمینه خبره شده و مشکلات را حل کند. حتی این نکته ی بسیار مهم وجود دارد که قانون های مالیاتی با آنچه در واقعیت و عمل واقع می شود بسیار متفاوت هستند. این امر سبب می شود تا کسب و کارها از بزرگ و کوچک نیازمند استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی باشند. یک مشاور مالیاتی یا وکیل فعال در زمینه ی مالیات می تواند در صورت بروز موارد زیر به شما کمک شایانی کند.

نحوه ی محاسبه ی مالیات بر حقوق و دستمزد
نحوه ی پر کردن اظهارنامه های مالیاتی
مواردی که کسب و کار شما می تواند شامل معافیت مالیاتی شود و این که اصلا آیا این شرکت مشمول این معافیت ها خواهد شد یا خیر؟
نحوه ی انجام شکایت و یا اعتراض به مالیات های تعیین شده
نحوه ی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای کسب و کار مورد نظر
میزان و نیز نحوه ی محاسبه ی مالیات بر درآمد چه برای افراد حقیقی و چه برای اشخاص حقوقی
تفاوت هایی که میان حسابدار شرکت با حسابرس شرکت وجود دارد
یک مشاور مالیاتی اشخاص حقوقی چه وظیفه‌هایی بر عهده دارد؟

در زیر برخی از وظیفه هایی که فردی که برای ارائه ی مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی انتخاب شده است بر عهده دارد آورده شده است:

این فرد می بایست شرکت و کارکنان آن را در تنظیم گزارش های مختلفی که در این زمینه یعنی امور مالی و نیز امور مالیاتی لازم است کمک کند. این کمک می تواند با نظارت نهایی بر گزارش تکمیل شده باشد یا کمک به تنظیم و گردآوری این دست از گزارش ها.
در صورتی که شرکت مورد نظر دارای پرونده های مالیاتی است این فرد باید قادر باشد آنها را به بهترین نحو ممکن و در کمترین زمان ممکن حل کند.
فردی که مشاوره مالیاتی اشخاص حقوقی ارائه می دهد باید این توانایی را داشته باشد که از بروز هرگونه ضرر و آسیب های کسب و کار مورد نظر جلوگیری کند. حتی در صورت بروز باید بتواند این ضررهای مالی را به حداقل ممکن برساند. یکی از علت هایی که برخی شرکت ها جریمه های سنگینی در این زمینه دریافت می کند نا آگاه بودن از قانون های مالیاتی موجود است. لذا این وظیفه ی این فرد است که شرکت را از وجود چنین قانون هایی مطلع کرده و در جهت پیشگیری از دریافت چنین جریمه هایی اقدام کند.
سایر وظیفه هایی که برای یک مشاور مالیاتی بیان می شود کدام هستند؟
کاملا به روز بوده و از کوچکترین تغییراتی که در قانون های مالیاتی به وجود می آیند با خبر باشد و این اطلاعات را به مدیران شرکت و آن کسب و کار نیز منتقل کند. این امر با توجه به سرعت بالای تغییر قوانین مالیاتی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه ی اظهارنامه ی مالیاتی شرکت مذکور و تعیین مالیاتی بیش از حد انتظار این فرد باید قادر باشد شرکت را در پروسه ی دادرسی که به همین منظور برگزار می شود همراهی و کمک کند.
کمک به تنظیم اظهارنامه ی مالیاتی برای شرکت